På diverse siter brukar FAQ bestå av de vanligaste förekommande frågorna. Antingen har man skrivit in dessa manuellt eller så kanske de läggs dit med automatik.
Här i forumet finns ju en sådan forumkategori men den är ju öppen att starta nya trådar i.
Om jag som besökare vill hitta ett svar utan att behöva ställa en ny fråga skulle jag kunna tänka mig att först kolla i denna kategori.
När jag då märker att det är många (nåja, just nu bara 28) trådar av varierande karaktär kanske den inte var så tilltalande.
Visst kan jag använda möjligheten att söka i kategori men då kan jag ju lika gärna söka i hela forumet.
Behovet av kategorin Vanliga frågor och svar känns för mig överflödig.
Om jag som medlem vill ställa en ny fråga - ska jag då veta om den anses som vanlig och ställa den i kategorin Vanliga frågor och svar eller ska jag ställa frågan i Övriga supportfrågor?
Eller om det gäller en fråga som rör installation av Mint, är den vanlig och ska postas i Vanliga frågor och svar eller ska jag posta i Installera Linux Mint?
Ja, ni kanske förstår vart jag vill komma och jag har nämnt detta i tidigare trådar med.
Skrota Vanliga frågor och svar eller lås den och låt bara en klistrad tråd finnas med en länk till en handknappad sida med just vanliga frågor och svar..