registrering av nya användare

Här diskuterar vi forumet på linuxmint.se/forum.

registrering av nya användare

Inläggav mightymattis » tor feb 10, 2011 9:13 am

Hej!

Jag är nybliven linuxmint användare och skulle gärna gå med i det här forumet, men av någon anledning har min registrering inte gått igenom.
jag har försökt att registrera om mig, men fått besked att jag redan är registrerad.
jag har bett att få registreringsmailet skickat igen, men har fortfarande varken fått det eller det första som skulle göra min registrering möjlig.

Hur ska jag göra?

//Elisabeth genom Mattias
mightymattis
Munk
 
Inlägg: 38
Blev medlem: sön okt 10, 2010 7:40 pm

Re: registrering av nya användare

Inläggav bobcat1 » fre feb 11, 2011 10:48 am

Hej Elisabeth/Mattias.
Skicka ett PM genom Mattias till Administratör Carl-Uno .
Mvh:
Bosse
bobcat1
Samuraj
 
Inlägg: 62
Blev medlem: tor mar 18, 2010 5:26 am
Ort: Åby

Re: registrering av nya användare

Inläggav carl-uno » fre feb 11, 2011 5:43 pm

Det är problem med en massa spambottar som registrerar sig och därför måste alla godkännas av mig. Processen för att sortera bort spammare är dock inte helt perfekt. Ibland nekar jag riktiga användare.

Sannolikheten att bli nekad minskar om man använder ett användarnamn som ser svenskt ut eller en mailadress med se-domän. Har man inte gjort detta och inte får registreringen bekräftad inom något dygn är det enklast om man försöker igen och väljer bättre användarnamn eller mailadress.

Alternativt kan man maila mig på admin at linuxmint punkt se.
Hälsar

Carl-Uno Olsson,
Community Leader Linux Mint Sweden, lokalpolitiker och företagare, http://www.klokskap.se/.
Ge ett bidrag till communityn genom att swisha 0702209529.
Användarvisningsbild
carl-uno
Community Leader
 
Inlägg: 153
Blev medlem: tis jul 21, 2009 10:53 am
Ort: Kvänum

Re: registrering av nya användare

Inläggav eson » lör nov 29, 2014 5:42 pm

Såg något som jag tyckte var mindre bra, vid min egen registrering. Svarsmeddelandet som skickas ut, innehåller användarnamn och lösenord i klartext... okrypterat. Lösenord borde definitivt inte förekomma i okrypterade e-postmeddelanden.
Bild
eson
Munk
 
Inlägg: 38
Blev medlem: ons nov 26, 2014 9:18 am


Återgå till Forum

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster