inloggning

Här diskuterar vi forumet på linuxmint.se/forum.

Re: inloggning

Inläggav Osprey » fre maj 24, 2024 5:35 pm

Har inte pratat med honom, men antar att han redan är medveten om problemet....

Det här tror jag dock är ett problem där man inte i klartext får utskrivet vad det är som inte stämmer....
Osprey
Ninja

Inläggav Marie SWE » fre maj 24, 2024 5:58 pm

Kan något ha ändrat sig.. Jag har inte blivit utloggad sedan senaste posten.

edit.. oops.. det hade inte gått 2timmar sedan sista posten... My bad.
Jag ska testa att inte uppdatera innan 21
Marie SWE
Ninja

Inläggav Marie SWE » mån jun 17, 2024 5:38 pm

Har något identifierats sedan jag tittade in sist?

Jag har följt forumet utifrån, då jag inte orkar logga in om jag varit frånvarande mer än 2timmar så jag blivit utkickad. :roll:
Marie SWE
Ninja

Inläggav bosse » tis jun 18, 2024 6:34 am

Marie SWE skrev:Har något identifierats sedan jag tittade in sist?

Jag har följt forumet utifrån, då jag inte orkar logga in om jag varit frånvarande mer än 2timmar så jag blivit utkickad. :roll:

Jag upplever samma problem fortfarande. Mycket irriterande :oops:
bosse
Finansiär och Beskyddare

Inläggav Osprey » tis jun 18, 2024 8:34 pm

Det verkar finnas rätt mycket om det här på nätet och det handlar förmodligen om "missed autologin on phpbb". Jag kan inte testa något, så det är nog bara Carl Uno....
(men för en "autologin" så måste du förstås ha något sparat på burken "Marie SWE".....
Osprey
Ninja

Inläggav Marie SWE » tis jun 18, 2024 10:23 pm

Osprey skrev:Det verkar finnas rätt mycket om det här på nätet och det handlar förmodligen om "missed autologin on phpbb". Jag kan inte testa något, så det är nog bara Carl Uno....
(men för en "autologin" så måste du förstås ha något sparat på burken "Marie SWE".....

1st party cookies raderas när jag stänger av webbläsaren och jag har 0byte disk cache och spärrat 3rd party cookies mm. mm. mm. , så allt ligger i ram och raderas so fort jag stänger ner webbläsaren.
Så jag behöver bara logga in igen om jag bootar om datorn... och du vet ju hur ofta jag gör det. :lol: :lol: :lol:
Marie SWE
Ninja

Inläggav Marie SWE » mån jul 29, 2024 2:24 pm

Problemet är fortfarande kvar

Kanske göra en ny uppdatering av forumsmotorn ifall någon fil är skadad, så en ny uppdatering löser problemet.
Det är lite smått irriterande att behöva logga in var 121:e minut hela tiden även att jag har datorn på och sidan öppen i en annan tab. :|
Denna gången har datorn varit omstartad.. innan dess hade den varit på i 119dagar.. men nu är den omstartad för 6dagar sedan.

Så testat.
att rensa cookies, starta om webbläsare och dator. ha tab öppen och inte låta datorn gå i viloläge.
Jag finns på 3st phpBB forum, endast detta blir automatiskt utloggad efter 2timmar.
Marie SWE
Ninja

Inläggav Mikael » mån jul 29, 2024 10:00 pm

Marie SWE skrev:Det är lite smått irriterande att behöva logga in var 121:e minut hela tiden även att jag har datorn på och sidan öppen i en annan tab. :|

Inget problem för min del. Jag startar webbläsaren när jag ska surfa och stänger den när jag surfat klart. (Jmfr. kylskåpsdörren)
Om jag, när jag surfar, vill besöka detta forum krävs endast en extra knapptryckning för att logga in. Finns inga nya inlägg och/eller att jag inte tänker skriva något stänger jag fliken, eller väljer annat bokmärke.
Det är sällan jag har mer än en webbläsarflik öppen (jag klarar ändå inte av att läsa mer än det som står på en flik åt gången). Ett besök här på forumet tar väl i snitt 20 sekunder skulle jag tro och besöken är kanske som mest tre gånger per dag.
---
LMDE 6 Faye@Mintbox Mini 2 Pro      "from freedom came elegance"
Mikael
Finansiär och Beskyddare

Inläggav Marie SWE » ons jul 31, 2024 2:36 pm

Mikael skrev:
Marie SWE skrev:Det är lite smått irriterande att behöva logga in var 121:e minut hela tiden även att jag har datorn på och sidan öppen i en annan tab. :|

Inget problem för min del. Jag startar webbläsaren när jag ska surfa och stänger den när jag surfat klart. (Jmfr. kylskåpsdörren)
Om jag, när jag surfar, vill besöka detta forum krävs endast en extra knapptryckning för att logga in. Finns inga nya inlägg och/eller att jag inte tänker skriva något stänger jag fliken, eller väljer annat bokmärke.
Det är sällan jag har mer än en webbläsarflik öppen (jag klarar ändå inte av att läsa mer än det som står på en flik åt gången). Ett besök här på forumet tar väl i snitt 20 sekunder skulle jag tro och besöken är kanske som mest tre gånger per dag.

Jag har inga problem med Linux Mint............. då jag inte använder det. :mrgreen:
Då förstår jag att du inte har problem, eftersom du aldrig uppnår timeout.. så det går ju inte jämföra.

Jag kan ha upp till 14fönster öppna och upp till 1300-1400 tabbar öppna, då jag både gör research, hänger på fyra olika forum som avkoppling samt studerar och kollar på föreläsningar...
Då jag växlar mellan allt hela tiden varje dag så stänger jag aldrig ner webbläsaren om jag inte tvingas boota om på grund av kritisk säkerhetsuppdatering som drabbar min konfiguration/install... Eller om det blir strömavbrott när datorn står på och inte är i viloläge. Då blir det ombootning oxå.. samt när Linux nått runt 100-150 dagar upptid, för då börjar systemet få spökfenomen då det inte är lika stabilt som windows

Windows botar jag enbart om ifall det blir strömavbrott medans datorn är på och inte i viloläge... (EOL så inga uppdateringar som kräver omstart)
Linux botar jag om var 100-150:e dag på grund av instabilitet eller kritisk uppdatering som drabbar mig.

Så vi använder datorerna totalt olika som natt och dag. ;)
Marie SWE
Ninja

Nu tänker jag faktiskt klaga lite med Handskarna på.

Inläggav Marie SWE » ons sep 11, 2024 10:29 pm

Nu har det gått sedan April och det är fortfarande ett problem och börjar bli irriterande.
Det kanske är dax att fixa problemet..... eller Ta bort rutan: [ ] Logga in mig automatiskt vid varje besök.
Marie SWE
Ninja

Re: Nu tänker jag faktiskt klaga lite med Handskarna på.

Inläggav bosse » tor sep 12, 2024 5:45 am

Marie SWE skrev:Nu har det gått sedan April och det är fortfarande ett problem och börjar bli irriterande.
Det kanske är dax att fixa problemet..... eller Ta bort rutan: [ ] Logga in mig automatiskt vid varje besök.

Helt enig !
bosse
Finansiär och Beskyddare

Inläggav Marie SWE » sön sep 22, 2024 8:13 pm

Det är nog ingen admin som läser denna tråden...
Marie SWE
Ninja

Inläggav bittin » mån sep 23, 2024 8:46 am

märkte detta problemet själv, för första gången igår
bittin
Ninja

Inläggav Marie SWE » mån sep 23, 2024 7:14 pm

Jag försöker logga in när det blir tillräckligt mycket att svara på.. Men enbart ett eller två inlägg besvärar jag mig inte för.
Jag finns även på www.preppad.se för snabbare kontakt om jag är längre frånvarande så att säga.
Lika dant forum som detta, men med fungerande inloggning. :lol:
Marie SWE
Ninja

Föregående

Återgå till Forum