(LÖST) Stopp-knappen

Re: Stopp-knappen

Inläggav bobcat1 » tis nov 09, 2010 6:56 am

Hej Bosse.

Har du försökt att köra nedanstående sträng , då du får upp en ruta som frågar om du verkligen vill stänga av.
Men du kanske redan har provat detta?
Om du har gjort det, och det inte funkar så får du väl vänta och se vad Tux-Sven har hittat.

gconftool-2 --set /apps/indicator-session/suppress_logout_restart_shutdown --type string "false"
Mvh:
Bosse
bobcat1
Samuraj
 
Inlägg: 62
Blev medlem: tor mar 18, 2010 5:26 am
Ort: Åby

Re: Stopp-knappen

Inläggav tux-sven » ons nov 10, 2010 11:03 pm

Hmm, jag har inte så många ide´er, men konstigt är det att det inte ser likadant ut hos dig som hos mig och bobcat. :?

Att det bara står "true" istället för en bockningssruta....??? Det verkar nästan som om du inte hade rättighet att ändra...
Kan det vara något konstigt med behörigheten? :roll:
Är det en vanlig diskinstallation du kör ifrån? (Jag har f.n. Mint9 Gnome installerat på en 8 GB USB-sticka men det funkar helt normalt där åxå)

EDIT: Jag skapade en ny användare (utan några administrativa privilegier) Loggade in som den nye användaren, öppnade gconf-editorn, klickade mig fram, och det såg helt korrekt ut för den nye användaren åxå. Dvs det var en ibockningsbar ruta där!!
Användarvisningsbild
tux-sven
Ninja
 
Inlägg: 360
Blev medlem: tor nov 19, 2009 9:26 pm
Ort: Götene

Re: Stopp-knappen

Inläggav bobcat1 » tor nov 11, 2010 9:15 am

Hej Bosse.
Om du trycker Alt F2 och det där vi har skrivit om och när du kommer fram till dom där bockarna som vi skrivit om så mycket.
Så hade du tydligen att det står (true), om du högerklickar på raden med true och nollställer nyckeln då kan du bocka i den.
Mvh:
Bosse
bobcat1
Samuraj
 
Inlägg: 62
Blev medlem: tor mar 18, 2010 5:26 am
Ort: Åby

Re: Stopp-knappen

Inläggav tux-sven » tor nov 11, 2010 9:31 am

om du högerklickar på raden med true och nollställer nyckeln då kan du bocka i den.


Jag är imponerad bobcat1, du har tydligen gjort en riktigt bra research! :)

/Sven
Användarvisningsbild
tux-sven
Ninja
 
Inlägg: 360
Blev medlem: tor nov 19, 2009 9:26 pm
Ort: Götene

Re: Stopp-knappen

Inläggav bobcat1 » tor nov 11, 2010 11:04 am

Tackar så mycket , bara bra att det ordnar sig för honom, det finns inget mer irriterande än att inte få iordning på grejorna.

Sitter just nu med Mint 10:an på min gamla knädator, måste säga att grabbarna har och gjort ett fantastiskt jobb , har full översättning till Svenska på allt , så det blev verkligen en överraskning .

Vad som är lite lustigt är att jag inte kunde köra Mint 9:an utan att det bara låste sig hela tiden så att jag fick tvångs avstänga den hela tiden.

Men som det ser ut nu efter att ha kört 10:an i över en timme så leker livet igen.
Mvh:
Bosse
bobcat1
Samuraj
 
Inlägg: 62
Blev medlem: tor mar 18, 2010 5:26 am
Ort: Åby

Re: Stopp-knappen

Inläggav me2linux » lör nov 13, 2010 7:19 pm

Bobcat jag är imponerad av ditt kunnande. Jag gjorde som du skrev alldeles ovanför. Högerklick, avbockade. Klickade på stoppkanappen och se datorn startar om som den skall. Superbt.
Bugar och tackar..
Hur sätter man signalen LÖST??
MVH Bosse Irsta

ps har installerat 10:an och fått ett annat problem som inte fanns hos mig på 9:an.
Se annat inläögg
me2linux
Munk
 
Inlägg: 10
Blev medlem: fre okt 29, 2010 8:51 pm

Föregående

Återgå till Övriga supportfrågor

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster

cron