Rensa i Menu

Rensa i Menu

Inläggav Mikael » ons apr 09, 2014 9:23 pm

Ser att jag har kvar en del Programstartare (heter det väl och inte genvägar?) som inte längre fungerar i Menu.

Finns något enkelt sätt att rensa bort de som inte längre har någon koppling till något program? Ja, annat än att testa en & en då..
Om jag börjar att söka på Disk får jag två träffar på Diskar men om jag väljer att visa Alla så visas bara en Diskar. Hur får jag bort den ena förutom att bara välja Ta bort och chansa på att man bara tar bort en och att den andra fungerar.
---
LMDE 6 Faye@Mintbox Mini 2 Pro      "from freedom came elegance"
Mikael
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 2715
Blev medlem: lör jan 07, 2012 3:29 pm
Ort: Söråker

Re: Rensa i Menu

Inläggav Mikael » tor apr 10, 2014 6:47 pm

Hm.. SKBT kanske..

Bleachbit - ett städverktyg, hade jag redan installerad.

De program jag trodde var sådana jag prövat och sedan tagit bort var program som faktiskt var kvar och fungerade.
Ett av dem heter Jshot, ett annat Imagemagick. Dessa ser ut som gamla 16-bitars Windowsprogram och följer kanske med något annat program?

När jag via Pakethanteraren avinstallerade Imagemagick så avinstallerades även Shutter och PlayOnLinux.
Installerade dessa igen och då har jag åter ImageMagick.
Misstänkte att det var PlayOnLinux som s.a.s. tar med några "demoprogram" men dessa program återfinns inte under PlayOnLinux och programmen verkar inte köras under Wine. (Då brukar skärmen slockna några gånger)

Jag får väl helt enkelt plocka bort dem från Menu bara...
Edit: Jshot gick bra att högerklicka och välja att ta bort men det alternativet finns inte för ImageMagick

Dubbletterna av Diskar kvarstår dock..
---
LMDE 6 Faye@Mintbox Mini 2 Pro      "from freedom came elegance"
Mikael
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 2715
Blev medlem: lör jan 07, 2012 3:29 pm
Ort: Söråker


Återgå till Övriga supportfrågor

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster