Inställningar för arbetsytor

Inställningar för arbetsytor

Inläggav mightymattis » ons maj 04, 2011 7:00 pm

Att man kan välja olika arbetsytor i mint är genialt. Har inte upptäckt det förrän nu. Går det att få ett specifikt program att bara synas i en workspace? Om jag öppnar ett program i den andra arbetsytan 2 så syns den ändå på panelen i arbetsyta 1 tex. Det skulle vara bra om de program som syns i panelen bara syns i den arbetsyta där de är öppet.
mightymattis
Munk
 
Inlägg: 38
Blev medlem: sön okt 10, 2010 7:40 pm

Re: Inställningar för arbetsytor

Inläggav tux-sven » tor maj 05, 2011 11:31 am

Grattis till denna "upptäckt"! :D Det här med olika arbetsytor är inget Mint-specifikt, det finns på de flesta Linux-distar.
Har du även aktiverat Compiz, så att du får en kub med en arbetsyta på varje sida av kuben? Mycket praktiskt!

Nu till din fråga. Programmet där pågående program visas nere i panelen heter "Fönsterlista".
Högerklicka precis till vänster om där första programmet visas (Det finns ett litet fält där med ev. tre små streck) och välj "inställningar". (Inställningar av Fönsterlistan)

Här kan du nu välja vilket innehåll Fönsterlistan skall ha och lite annnat!

Själv vill jag se programmen från alla arbetsytor. När jag klickar på ett program i panelen, som är öppnat på en annan arbetsyta, så vrider sig kuben till rätt arbetsyta så att programmet visas! Mycket vackert!

:mrgreen:

/Sven
Användarvisningsbild
tux-sven
Ninja
 
Inlägg: 360
Blev medlem: tor nov 19, 2009 9:26 pm
Ort: Götene


Återgå till Övriga supportfrågor

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster