Marie SWE's lilla press/minnes/mm. tråd. :-)

Marie SWE's lilla press/minnes/mm. tråd. :-)

Inläggav Marie SWE » sön maj 17, 2020 5:49 pm

Hejsan på er. :D

Hmmm...... det kanske är dax att jag skriver en liten press nu efter ett par års medlemskap. :oops:

Så vem är jag.. hmm.. bra fråga, hur attan ska jag beskriva mig själv, detta är ju supersvårt. *hahaha* :lol:
Mitt namn är Marie och jag är född i mitten av 70talet.. Dock evigt 25 ifall någon frågar. :P :lol:
Att jag har SWE i slutet på användarnamnet är att jag har samma användarnamn på flertalet forum, majoriteten av dem är engelska forum där av SWE hoppade in när enbart användarnamnet Marie var upptaget en gång när jag skulle regga mig och jag var tvungen att komma på något efter namnet och en massa siffror efter namnet var lixom ointressant. :roll: Så ni kan springa på mig ute på nätet under användarnamnen Marie och Marie SWE. 8-)

Mina intressen är många... Sömnad, blommor, mode, tillverka smycken, bilar(meka och köra) mc (nee, inte längre.. jag har lagt hjälmen på hyllan och jag sålde min mc 2009). Umgås med vänner o familj... Film och tv-serier.. Musik, japp.. hårdrock och rock'n roll är det som ljuder hos mig. :) Samhälle, juridik, integritet står mig varmt om hjärtat oxå.. Det leder in på detta med datorer då jag har intresse för just IT-säkerhet och digital integritet.

Jag fick min första dator 1987 som var en Atari 1040ST. Denna har jag kvar än i dag och är fullt fungerande. Min första PC var en 8088 en Commodore PC10 II som jag fick runt 89 av en bekant som bytte upp sig till en ny 286:a.. Denna har jag oxå sparat... Jag har en massa datorer sparade genom åren, så jag listar inte hela min data-historia här i början på pressen... Men microsoft har dominerat mitt liv sedan slutet av 80talet fram tills nu.

Jag reggade mig här den 1:a mar 2018 när jag började leta efter alternativ till Windows7 som hade sitt EOL 2020. Mitt mål var att hitta ett stabilt Linux system som jag kunde använda primärt online efter Jan-2020. En vän tipsade mig om Linux mint och sagt o gjort så blev det installerat på min ena bärbara för utvärdering så jag kunde lära mig hur det fungerade... Detta med mixad lyckad framgång som kan återspeglas i mina trådar här inne.*hahaha* :lol: :lol: :lol:
Mint 18 var starten.. sedan testade jag mint 19 och jag blev lite besviken och började distrohoppa som de flesta säkert gör i början.. Det blev ubuntu.. lubuntu, xubuntu, opensuse, fedora, arch, kali, och lmde. Jag kan ha missat att lista någon distro jag provade....
Så nådde jag mitt mål med Januari 2020.. Japp. :mrgreen: Just nu använder jag tre Linux distros. Fedora på mina stationära datorer och Lmde på mina bärbara samt Kali på en bärbar. Skrivbordsmiljö.. Xfce på alla tre... Varför xfce?.. Jo den tar minst resurser och skrivbordsmiljön är lixom ointressant, för ingen sitter o beundrar ett OS skrivbord.. nja några kanske gör det... Jag arbetar med program och har flertalet igång samtidigt, så jag ser inte skrivbordet.. så varför ska det då vara grafiskt o flashigt om man ändå inte ser det. :roll: Ett OS ska bara vara osynligt i bakgrunden och gå och gå år ut och år in utan att behöva trixas med.

Det var lite om mig och jag kommer nog använda denna tråden till lite mer än att bara säga Hej.

Ha det underbart och sköt om er och era kära. 8-)
//Marie
Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra...
Att det blir som det blir, beror på att man gör som man gör, om man inte hade gjort som man gjort, så hade det inte blivit som det blev. ;)
Användarvisningsbild
Marie SWE
Ninja

Återgå till Presentationer