Inloggningnyckelring ett problem

Inloggningnyckelring ett problem

Inläggav Arne 1 » ons jul 26, 2017 11:59 am

Hej alla Linux användare.

Jag har hört det förr, hur irriterat det är med dessa nyckelringar som inte tycks gå att avinstallera.

Själv får jag upp denna Nyckelringsproblem för att jag har inte fått chansen att skapa ett password så jag kan inte logga in mig!
Det blir samma sak iaf att avbryta nyckelringsfodringen varenda gång, när man har startat upp datorn och ska ut på nätet!

Det går ju inte att avinstallera nyckelringen, men kan någon tala om för mig hur jag åtminstone kan få upp denna meny, att kunna skriva in vilket lösenord jag vill ha?
Arne 1
Samuraj
 
Inlägg: 60
Blev medlem: sön jan 15, 2017 11:18 am

Re: Inloggningnyckelring ett problem

Inläggav Arne 1 » tor jul 27, 2017 6:57 am

Detta är något nytt?
När man installerar ett OS så har man ett fritt val att logga in sig eller inte när man ska in på sin dator, men tydligen är det inte så, utan man bör alltid logga in sig på sin dator?
Arne 1
Samuraj
 
Inlägg: 60
Blev medlem: sön jan 15, 2017 11:18 am

Re: Inloggningnyckelring ett problem

Inläggav Mikael » tor jul 27, 2017 11:57 am

Det har väl alltid varit, och är, så att inloggning alltid krävs.
Sedan kan man, som jag har gjort, att välja att inloggningen ska ske automatiskt.
(MATE) Meny - inloggningsfönster

http://forumbilder.se/G90I8/installning ... andare-013
---
LMDE 6 Faye@Mintbox Mini 2 Pro      "from freedom came elegance"
Mikael
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 2714
Blev medlem: lör jan 07, 2012 3:29 pm
Ort: Söråker

Re: Inloggningnyckelring ett problem

Inläggav Arne 1 » fre jul 28, 2017 6:57 am

Mikael skrev:Det har väl alltid varit, och är, så att inloggning alltid krävs.


Jag menar givetvis automatisk inloggning, men jag har fått besked om att ett fel har uppstått, därför får jag krav om inloggning
varenda gång som jag startar upp datorn och den uppmaningen kommer endast om jag startar Google som Webbläsare, Firefox då kommer det inte något krav om inloggning??

Det mest vanliga är att Google alltid kräver inloggning av datorn, men inte övriga Webbläsare.?
Normalt får man först kravet att fylla i ett formulär med sitt lösenord, alltså datorns password, men detta uteblev, normalt fyller jag endast i med en bokstav det räcker för att bli inloggad!

Har försökt hitta felet men vet inte, var jag ska åtgärda felet lokalt eller på Google för att få detta formulär att fylla i?
Arne 1
Samuraj
 
Inlägg: 60
Blev medlem: sön jan 15, 2017 11:18 am

Re: Inloggningnyckelring ett problem

Inläggav Mikael » fre jul 28, 2017 3:21 pm

---
LMDE 6 Faye@Mintbox Mini 2 Pro      "from freedom came elegance"
Mikael
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 2714
Blev medlem: lör jan 07, 2012 3:29 pm
Ort: Söråker


Återgå till Övriga supportfrågor

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster