Väderprogram i LM 17.3-panel

Väderprogram i LM 17.3-panel

Inläggav mhenriday » sön apr 17, 2016 2:03 pm

Den sista veckan eller så har ovastående program, som är konfigurerat till att visa det aktuella vädret här i Stockholm (SWXX0031) konsekvent visat en temperatur på 10°. Alla som bor här vet att det inte riktigt stämmer överens med verkligheten som försiggår där ute. Jag har nu försökt flera gånger att ta bort programmet från panelen och sedan installera det på nytt, vilket tidigare kunnat avhjälpa liknande fenomen, men likt förbannat fortsätter programmet att visa 10°. Någon annan som drabbats av detta - och ännu viktigare, någon som kommit på en lösning ?...

Henri
mhenriday
Munk
 
Inlägg: 13
Blev medlem: fre apr 08, 2016 9:19 am

Re: Väderprogram i LM 17.3-panel

Inläggav mhenriday » fre apr 22, 2016 12:45 pm

Jag kan här rapportera att tillståndet jag beskriver ovan nu försämrats - sedan ett par dagar tillbaka vägrar mockturtls väderäpplet att laddas överhuvudtaget ! Jag kan väl inte vara den enda Mint användare i landet som drabbats av detta ?... :?:
mhenriday
Munk
 
Inlägg: 13
Blev medlem: fre apr 08, 2016 9:19 am

Re: Väderprogram i LM 17.3-panel

Inläggav Jan-Olof » lör apr 23, 2016 8:22 am

Hej och välkommen!

Jag provade att installera den senaste versionen, 1.12.4, och kan konstatera att programmet bara kommer till "Laddar". Kan inte säga vad det beror på men det verkar vara ett allmänt problem. Det jag kan tänka mig ifråga om felsökning är att starta Mint från installations-USB eller -DVD och sedan installera programmet utan att göra några uppdateringar. Då kan man ju se om felet ligger i programmet (och kan kanske installera en äldre version) eller om det är någon uppdatering av Mint som gör att det inte fungerar.
Jan-Olof
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: tis dec 08, 2009 2:07 pm


Återgå till Program till Linux Mint

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster

cron