Mex linux.

Mex linux.

Inläggav stickanbj » mån apr 23, 2012 4:11 pm

Vår vän Arne Exton har modifierat Mint 12 och lagt till KDE. Som gammal Mandrivaanvändare blev jag nyfiken och installerade på en laptop. Vid installationen kan man bara avända engelska. Allt gick som en dans och Mex linux fungerade utan synbara problem fram till det att jag skulle konfigurera 3G-modemet. Allt ser bra ut till dess att jag skall starta modemet men då går inte det. Testade att gå in som root men systemet säger att det inte är tillåtet.
stickanbj
Ninja
 
Inlägg: 132
Blev medlem: ons jul 20, 2011 7:03 am

Re: Mex linux.

Inläggav Jan-Olof » tis apr 24, 2012 11:54 am

Testade att gå in som root men systemet säger att det inte är tillåtet.


Är det när du försöker logga in i KDE som du får det beskedet eller när du försöker konfigurera modemet? Har du provat att göra detta i den vanliga KDE-utgåvan av Mint 12 och vad händer då?
Senast redigerad av Jan-Olof ons apr 25, 2012 8:47 am, redigerad totalt 1 gång.
Jan-Olof
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: tis dec 08, 2009 2:07 pm

Re: Mex linux.

Inläggav tux-sven » tis apr 24, 2012 8:12 pm

Det har inte med dina rättigheter att göra? (Sätts i Användare och grupper)
En annan möjlighet skulle kanske kunna vara att Extons nya egenkompilerade kärna inte matchar den övriga programvaran för konfigurering av modemet.

Själv har jag haft problem med upphottad kärna i Mint 10 när jag skall lägga till HW-drivrutiner för en Broadcom 4313. Det går inte p.g.a att det är en kärnmodul som skall läggas till och den matchar inte kärnan längre. :(
Användarvisningsbild
tux-sven
Ninja
 
Inlägg: 360
Blev medlem: tor nov 19, 2009 9:26 pm
Ort: Götene

Re: Mex linux.

Inläggav Jan-Olof » ons apr 25, 2012 10:00 am

DebEX-Mint, MeX, ExTiX... Hur hinner han göra - och underhålla - alla sina specialversioner?
Jan-Olof
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: tis dec 08, 2009 2:07 pm


Återgå till Installera Linux Mint

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 5 gäster

cron