Likes för poster

Här diskuterar vi forumet på linuxmint.se/forum.

Likes för poster

Inläggav hanna » fre nov 13, 2015 12:40 am

Vill bara tipsa om att det finns likes för PHPBB och massor med andra kul plugins.
Jag fick ett svar som var jättebra på min fråga och det var synd att man inte kunde göra "Like".
Användarvisningsbild
hanna
Munk
 
Inlägg: 10
Blev medlem: ons nov 11, 2015 6:59 pm
Ort: Oxford, England

Re: Likes för poster

Inläggav Mikael » tis nov 17, 2015 5:47 pm

Instämmer!

Ofta kan man "gilla" ett inlägg, det behöver ju inte vara i sin egen tråd, och vill visa sin uppskattning utan att "söla ner" med ytterligare ett inlägg som tack.
Jo, visst bör man väl "tacka ordentligt" också men det ena utesluter ju inte det andra.
Kan även tänka mig några fler smilies, ex. "tumme upp".
---
LMDE 6 Faye@Mintbox Mini 2 Pro      "from freedom came elegance"
Mikael
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 2714
Blev medlem: lör jan 07, 2012 3:29 pm
Ort: Söråker

Re: Likes för poster

Inläggav Mikael » mån nov 20, 2017 9:35 pm

Hur ser möjligheterna ut för detta?
Tycker det vore bra om vi på ett enkelt och smidigt sätt kan visa uppskattning för väl utfört arbete.
---
LMDE 6 Faye@Mintbox Mini 2 Pro      "from freedom came elegance"
Mikael
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 2714
Blev medlem: lör jan 07, 2012 3:29 pm
Ort: Söråker

Re: Likes för poster

Inläggav Mikael » ons sep 02, 2020 11:32 am

---
LMDE 6 Faye@Mintbox Mini 2 Pro      "from freedom came elegance"
Mikael
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 2714
Blev medlem: lör jan 07, 2012 3:29 pm
Ort: Söråker

Re: Likes för poster

Inläggav Marie SWE » ons sep 02, 2020 2:49 pm

Detta med facebook funktioner på ett forum känns inte rätt.. Inne på facebook så överanvänds detta med likes osv..
Bara min lilla åsikt. Jag skriver hellre en liten kommentar än att bara klicka på gilla något.
Marie SWE
 

Re: Likes för poster

Inläggav Jan-Olof » ons sep 02, 2020 9:30 pm

Jag håller med dig, Marie. Möjligheten finns ju också att skriva ett personligt meddelande om man så önskar.
Jan-Olof
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: tis dec 08, 2009 2:07 pm

Re: Likes för poster

Inläggav Mikael » tor sep 03, 2020 1:49 pm

På eforum.idg.se finns möjlighet till att bland annat Gilla och Tacka.
Dessa använder jag ganska frekvent.

"Tacka" gör jag för varje inlägg som är ett (bra) svar på mina egna frågor. Ett "svars-tack-inlägg" från mig kan komma långt senare i tråden och då som ett gemensamt för flera inlägg.

"Gilla" gör jag bl.a.:
* om någon återkopplar med ett svar, en egen lösning, eller liknande, på sin egen tråd. Kanske långt senare.
* om någon skriver ett svar på en fråga och där jag är av samma uppfattning, att jag i princip skulle ha skrivit samma svar själv.
* om någon skriver ett riktigt bra och uttömmande svar på en fråga men där jag inte skulle ha kunnat skriva samma svar själv.
Jag visar alltså på ett eller annat sätt att jag bryr mig utan att för den skull skriva ett inlägg.

Personligen tycker jag att det är enklare att klicka på en knapp än att skriva ett inlägg/ett PM men det kanske är olika.
Funderar i sammanhanget på varför dessa smileys finns, här på forumet, egentligen?
---
LMDE 6 Faye@Mintbox Mini 2 Pro      "from freedom came elegance"
Mikael
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 2714
Blev medlem: lör jan 07, 2012 3:29 pm
Ort: Söråker

Re: Likes för poster

Inläggav Marie SWE » tor sep 03, 2020 2:38 pm

Smilys är ju skapat för att förmedla ett uttryck, då man i skrift inte kan se varandra.
Om man tar en sarkastisk mening som är menad som humor, så kan den bli väldigt feltolkad om man inte får med känslouttrycket.
Så om jag inte har smilys om man skriver text, så använder jag uttryck inom stjärnor för att det inte ska feltolkas. *ler* *asg* *blink* *suck* osv.. Så smilys kan nog vara bra så vi kan skoja utan att det tas fel. ;)
Marie SWE
 

Re: Likes för poster

Inläggav Mikael » tor sep 03, 2020 2:49 pm

Marie SWE skrev:Så om jag inte har smilys om man skriver text, så använder jag uttryck inom stjärnor för att det inte ska feltolkas. *ler* *asg* *blink* *suck* osv..


Precis..
---
LMDE 6 Faye@Mintbox Mini 2 Pro      "from freedom came elegance"
Mikael
Finansiär och Beskyddare
 
Inlägg: 2714
Blev medlem: lör jan 07, 2012 3:29 pm
Ort: Söråker

Re: Likes för poster

Inläggav Marie SWE » tor sep 03, 2020 4:16 pm

Mikael skrev:
Marie SWE skrev:Så om jag inte har smilys om man skriver text, så använder jag uttryck inom stjärnor för att det inte ska feltolkas. *ler* *asg* *blink* *suck* osv..


Precis..

hederliga IRC tiden*hahaha*
Marie SWE
 


Återgå till Forum

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster

cron